вівторок, 12 червня 2018 р.

Контрольна робота 1. Медіаосвіта як навчальна дисципліна. Загальне поняття про медіа

Контрольна робота для студентів педагогічного коледжу з тем: «Медіаосвіта як навчальна дисципліна. Загальне поняття про медіа».
30 варіантів по 3 завдання.

ЗАВАНТАЖИТИ pdf (картки)
ЗАВАНТАЖИТИ docx (картки)

№1
1. Дайте визначення поняття «медіа».
2. Сформулюйте теорію когнітивного дисонансу.
3. Чому журналісту має бути притаманне критичне ставлення до дій влади?

№2
1. Що таке «медіаосвіта»?
2. Сформулюйте теорію користі та задоволення.
3. Який сенс має надання можливості висловитися для представників меншості в суспільстві?

№3
1. Які основні галузі медіаосвіти?
2. Сформулюйте теорію спіралі мовчання.
3. Що таке журналістська етика? Яке її призначення?

№4
1. Коли виник термін «медіаосвіта»? Коли і де почали навчання медіаосвіти?
2. У чому полягає значення свободи преси?
3. До яких наслідків може привести порушення журналістської етики?

№5
1. Чим відрізняються поняття «медіаосвіта» та «медіапедагогіка»?
2. Сформулюйте теорію порядку денного Макса Мак-Комбса і Дональда Шоу.
3. Наведіть та прокоментуйте деякі положення з «Кодексу етики українського журналіста».

№6
1. З якими навчальними дисциплінами пов’язана медіаосвіта? Яким чином?
2. Сформулюйте теорію гейткіперів Курта Левіна.
3. Чому журналіст має бути особливо обережним при висвітленні питань, пов’язаних із дітьми? Які етичні норми існують щодо цього?

№7
1. Дайте визначення «медіаграмотності», чим вона відрізняється від медіаосвіти?
2. Дайте визначення поняття «інтелектуальна власність». Яке значення воно має в медіапросторі?
3. Що таке пропаганда? Чому вона неприпустима у ЗМІ?

№8
1. У чому полягають мета і завдання медіаосвіти?
2. Дайте визначення понять «авторське право» та «суміжні права». Наведіть прикладів об’єктів авторського права та суміжних прав.
3. Назвіть та стисло поясніть основні стандарти професійної журналістики.

№9
1. У чому полягає актуальність медіаосвіти? (Назвати основні причини актуальності).
2. Які чинники обумовили охорону авторських прав на законодавчому рівні?
3. У чому полягає точність медійної інформації? Які ознаки перевірки інформації в медіа?

№10
1. Які навички необхідні людині в сучасному інформаційному суспільстві?
2. Коли і чому в медіапросторі виникли об’єкти та суб’єкти суміжних прав?
3. Що таке «баланс думок»? Як визначити збалансованість медійної інформації?

№11
1. Яким чином відбувається процес упровадження медіаосвіти в Україні?
2. Який економічний ефект дає легальне використання інтелектуальної власності?
3. Що таке точність, повнота та достовірність інформації?

№12
1. Назвіть причини введення у вітчизняну систему освіти навчальної дисципліни «Медіаосвіта/Медіаграмотність».
2. Визначте основні етапи розвитку авторського права та суміжних прав у медіапросторі.
3. Чому важливо відокремлювати в медіа факти від коментарів та оцінок?

№13
1. Обґрунтуйте необхідність медіаосвіти в процесі підготовки педагогічних та науково-педагогічних працівників.
2. Що таке «роялті»?
3. Чому інформація в медіа має бути оперативною?

№14
1. Як класифікуються сучасні медіа за соціально-педагогічними критеріями?
2. Схарактеризуйте стан дотримання авторського права в Інтернеті.
3. Що таке «мова ворожнечі (ворожості)»?

№15
1. Які міжнародні нормативно-правові акти гарантують права людини щодо свободи переконань та свободи одержувати і поширювати інформацію незалежно від державних кордонів?
2. Чому медіапіратство стримує розвиток медіапростору?
3. Що означає в журналістиці поняття «джинса»? Наведіть ознаки джинси.

№16
1. Які законодавчі та нормативно-правові акти України забезпечують вільний доступ до інформації щодо соціального, духовного, морального, культурного розвитку особи?
2. У  чому полягають негативні наслідки випуску та збуту підробок медіапродукції?
3. Що таке «цензура»?

№17
1. Що таке комунікації? Які є види комунікації?
2. Яким чином в Україні захищають авторські й суміжні права?
3. Що означає поняття «самоцензура»?

№18
1. Чи тотожні поняття «спілкування» та «комунікація». Обґрунтуйте відповідь.
2. Визначте основні причини порушень авторських прав в Україні?
3. Як визначити ангажованість журналіста певними політичними, бізнесовими або іншими інтересами?

№19
1. Дайте визначення масовій комунікації. Розкрийте її соціальну природу.
2. Яка юридична відповідальність передбачена чинним законодавством України за порушення авторського права і суміжних прав?
3. Як визначити, коли журналіст виконує пропагандистські функції?

№20
1. Наведіть приклади каналів масової комунікації.
2. Що таке академічна доброчесність? Яким чином вона пов’язана з поняттям авторського права?
3. Що таке права субкультур?

№21
1. Схарактеризуйте роль технічних засобів у масовій комунікації.
2. Дайте визначення понять «вільний твір» та «вільна ліцензія».
3. Як в медіа гарантуються права людини на приватне життя?

№22
1. Як впливає на масову комунікацію прогрес у галузі технологій?
2. Що таке «суспільне надбання»?
3. За рахунок чого отримують прибуток медіа? Що продають мас-медіа?

№23
1. Що таке мас-медіа?
2. До яких негативних наслідків призводить порушення авторського права?
3. Назвіть відомі вам види газетної реклами.

№24
1. Як співвідносяться поняття «засоби масової інформації» та «засоби масової комунікації». Обґрунтуйте відповідь.
2. Що таке «свобода панорами»?
3. Як рекламу відділяють від інших програмних продуктів?

№25
1. Визначте основні функції мас-медіа.
2. Як класифікуються ЗМІ за способом передачі інформації?
3. Які основні підрозділи об’єднує газетна компанія?

№26
1. Як можна визначити поняття «інформація»?
2. Як класифікуються ЗМІ за каналами сприйняття?
3. Як вимірюють телеаудиторію?

№27
1. Що таке соціальна інформація?
2. Схарактеризуйте сучасний медіаландшафт України.
3. Чому «гарної влади» для журналіста не існує?

№28
1. У чому значення інформації в журналістиці?
2. Що таке латентні функції медіа і як вони впливають на суспільну свідомість та свідомість особистості?
3. Чому «мова ворожнечі» недопустима в мас-медіа?

№29
1. Дайте визначення поняття «ефекти масової комунікації» («ефекти мас-медіа»).
2. У чому полягають обов’язок і соціальна відповідальність журналіста?
3. Назвіть відомі вам види телевізійної реклами.

№30
1. Сформулюйте теорію стереотипів.
2. У чому полягає роль мас-медіа в суспільстві? Чому медіа називають «четвертою владою»?
3. Чому «джинса» недопустима в мас-медіа?

Немає коментарів:

Дописати коментар