четвер, 17 жовтня 2019 р.

Залікові запитання та завдання

Залікова робота для студентів педагогічного коледжу.
30 варіантів по 4 завдання.

ЗАВАНТАЖИТИ pdf (картки)
ЗАВАНТАЖИТИ docx (картки)

№1
1. Дайте визначення поняття «медіа».
2. Який економічний ефект дає легальне використання інтелектуальної власності?
3. Чому в мас-медіа важливо відокремлювати факти від коментарів та оцінок?
4. Чому зараз існує думка, що «професійна документальна фотографія як жанр померла»?

№2
1. Що таке «медіаосвіта»? У чому полягають мета і завдання медіаосвіти?
2. Визначте основні етапи розвитку авторського права та суміжних прав у медіапросторі.
3. Чому інформація в медіа має бути оперативною?
4. Схарактеризуйте філософію, естетику та психологію селфі.

№3
1. Які основні галузі медіаосвіти?
2. Що таке «роялті»?
3. Що означає в журналістиці поняття «джинса»? Наведіть ознаки джинси.
4. Охарактеризуйте специфіку інтернет-медіа.

№4
1. Чим відрізняються поняття «медіаосвіта» та «медіапедагогіка»?
2. Схарактеризуйте стан дотримання авторського права в Інтернеті.
3. Що таке «мова ворожнечі (ворожості)»?
4. Визначте можливі негативні наслідки спілкування в соцмережах.

№5
1. З якими навчальними дисциплінами пов’язана медіаосвіта? Яким чином?
2. Яким чином в Україні захищають авторські й суміжні права?
3. Що означають поняття «цензура» та «самоцензура»?
4. У чому полягає позитивний та негативний вплив медіа на розвиток особистості?

№6
1. Дайте визначення медіаграмотності, чим вона відрізняється від медіаосвіти?
2. Визначте основні причини порушень авторських прав в Україні?
3. Як визначити ангажованість журналіста певними політичними, бізнесовими або іншими інтересами
4. Що таке медіазалежність? Визначте можливі причини її виникнення.

№7
1. У чому полягає актуальність медіаосвіти? (Назвати основні причини актуальності).
2. Чому медіапіратство стримує розвиток медіапростору?
3. Як визначити, коли журналіст виконує пропагандистські функції?
4. Які ознаки маніпулювання інформацією? В чому полягає небезпека маніпулювання інформацією?

№8
1. Які навички необхідні людині в сучасному інформаційному суспільстві?
2. У чому полягають негативні наслідки випуску та збуту підробок медіапродукції?
3. Як в медіа гарантуються права людини на приватне життя?
4. Які маніпуляції використовують політтехнологи?

№9
1. Назвіть причини введення у вітчизняну систему освіти навчальної дисципліни «Медіаосвіта/Медіаграмотність». Яким чином відбувається процес упровадження медіаосвіти в Україні?
2. Яка юридична відповідальність передбачена чинним законодавством України за порушення авторського права і суміжних прав?
3. За рахунок чого отримують прибуток медіа? Що продають мас-медіа?
4. У чому полягає сутність критичного мислення педагогічних працівників? Які навички може розвинути здатна критично мислити людина?

№10
1. Обґрунтуйте необхідність медіаосвіти в процесі підготовки педагогічних та науково-педагогічних працівників.
2. Що таке академічна доброчесність? Яким чином вона пов’язана з поняттям авторського права?
3. Схарактеризуйте загальну картину програмування сучасного телеефіру.
4. Визначте основні правила оцінювання джерел інформації.

№11
1. Які міжнародні нормативно-правові акти гарантують права людини щодо свободи переконань та свободи одержувати і поширювати інформацію незалежно від державних кордонів?
2. Дайте визначення понять «вільний твір» та «вільна ліцензія».
3. У чому полягають інтереси вітчизняних медіамагнатів?
4. Сформулюйте основні питання для критичного оцінювання медіамеседжів.

№12
1. Які законодавчі та нормативно-правові акти України забезпечують вільний доступ до інформації щодо соціального, духовного, морального, культурного розвитку особи?
2. Що таке «суспільне надбання»?
3. Як впливає розвиток технологій на кіномистецтво?
4. Які треба зробити висновки, щоб сформувати своє адекватне ставлення до рекламних меседжів?

№13
1. Що таке комунікації? Які є види комунікації? Чи тотожні поняття «спілкування» та «комунікація». Обґрунтуйте відповідь.
2. Що таке «свобода панорами»?
3. Назвіть основні відмінності газети як виду медіа від телебачення й Інтернету.
4. Визначте умови розвитку критичного мислення учнів у процесі навчання.

№14
1. Дайте визначення масовій комунікації. Розкрийте її соціальну природу. Наведіть приклади каналів масової комунікації.
2. До яких негативних наслідків призводить порушення авторського права?
3. Що таке газетні жанри? Як жанри розрізняють?
4. Що таке аудіовізуальна грамотність? Яка роль аудіовізуальної грамотності в здатності критично сприймати твори сучасної екранної культури?

№15
1. Схарактеризуйте роль технічних засобів у масовій комунікації. Як впливає на масову комунікацію прогрес у галузі технологій?
2. Схарактеризуйте сучасний медіаландшафт України.
3. Сформулюйте основні питання для декодування аудіовізуальних медіатекстів.
4. Що таке авторський освітній інтернет-ресурс?

№16
1. Що таке мас-медіа? Як співвідносяться поняття «засоби масової інформації» та «засоби масової комунікації»? Обґрунтуйте відповідь.
2. У чому полягає роль мас-медіа в суспільстві? Чому медіа називають «четвертою владою»?
3. Назвіть найпоширеніші типи журналів? Які цінності вони пропагують?
4. Наведіть приклади використання аудіовізуальної інформації педагогічними працівниками в практичній діяльності.

№17
1. Визначте основні функції мас-медіа.
2. Що таке журналістська етика? Яке її призначення? До яких наслідків може привести порушення журналістської етики?
3. Які найсуттєвіші ознаки масової культури?
4. Які завдання дозволяє вирішити вчителю створення власного сайту?

№18
1. Як можна визначити поняття «інформація»? Що таке соціальна інформація?
2. У чому полягають обов’язок і соціальна відповідальність журналіста?
3. Що таке радіоформат? Який радіоформат найпоширеніший?
4. Що треба продумати вчителю, приступаючи до створення власного сайту?

№19
1. Дайте визначення поняття «ефекти масової комунікації» («ефекти мас-медіа»).
2. Чому журналісту має бути притаманне критичне ставлення до дій влади? Чому гарної влади для журналіста не існує?
3. Визначте найхарактерніші особливості поп-музики. Які цінності пропагує поп-музика?
4. Визначте можливу структуру персонального сайту вчителя.

№20
1. Сформулюйте теорію стереотипів.
2. Який сенс має надання можливості висловитися для представників меншості в суспільстві?
3. Як розрізнити журналістські та рекламні матеріали?
4. Визначте основні вимоги до персонального сайту вчителя.

№21
1. Сформулюйте теорію когнітивного дисонансу.
2. Наведіть та прокоментуйте деякі положення з «Кодексу етики українського журналіста».
3. Проаналізуйте, чим різняться жінки, представлені в журналі для чоловіків, і жінки, представлені в журналі для жінок.
4. Що таке Вікіпедія? Сформулюйте засади її функціонування. Визначте переваги і недоліки Вікіпедії як джерела інформації.

№22
1. Сформулюйте теорію користі та задоволення.
2. Чому журналіст має бути особливо обережним при висвітленні питань, пов’язаних із дітьми? Які етичні норми існують щодо цього?
3. За якими принципами класифікують відеоігри?
4. Назвіть та прокоментуйте шляхи формування інформаційної грамотності при викладанні окремих предметів.

№23
1. Сформулюйте теорію спіралі мовчання.
2. Що таке пропаганда? Чому вона неприпустима у ЗМІ?
3. Чому користувацький контент менш надійний, аніж професійний?
4. Які правила і настанови існують у Вікіпедії?

№24
1. У чому полягає значення свободи преси?
2. Які способи маніпуляції є на телебаченні? Які маніпуляції використовують в політичних ток-шоу? Які маніпуляційні можливості закладені у формат телевізійних новин?
3. Визначте можливі негативні впливи відеоігор на особистість.
4. Які є способи використання Вікіпедії у навчальному процесі?

№25
1. Сформулюйте теорію порядку денного Макса Мак-Комбса і Дональда Шоу.
2. За рахунок чого отримують прибуток телеканали?
3. Визначте особливості фотографії як медіа. Назвіть основні фотожанри.
4. Що таке Освітня програма Вікіпедії? Яка її мета?

№26
1. Сформулюйте теорію гейткіперів Курта Левіна.
2. Як співвідноситься кіно та реальність? Назвіть основні елементи, що визначають жанрову структуру фільму.
3. Наведіть приклади впливу окремих фототворів на суспільну думку?
4. Які навички медіаграмотності потрібні при користуванні й редагуванні Вікіпедії?

№27
1. Дайте визначення поняття «інтелектуальна власність». Яке значення воно має в медіапросторі?
2. Назвіть та стисло поясніть основні стандарти професійної журналістики.
3. Наведіть кілька прикладів фотографів, які суттєво вплинули на розвиток фотографії. У чому полягав їхній вплив?
4. Які сестринські проекти Вікіпедії вам відомі? Коротко схарактеризуйте їх.

№28
1. Дайте визначення понять «авторське право» та «суміжні права». Наведіть приклади об’єктів авторського права та суміжних прав.
2. У чому полягає точність медійної інформації? Які ознаки перевірки інформації в медіа?
3. Які основні завдання репортажної фотографії?
4. Назвіть та прокоментуйте окремі методи інтеграції медіаосвіти.

№29
1. Які чинники обумовили охорону авторських прав на законодавчому рівні?
2. Що таке «баланс думок»? Як визначити збалансованість медійної інформації?
3. Чому важливо формувати в учнів навички новинної грамотності? Назвіть та прокоментуйте складові новинної грамотності.
4. Назвіть основні риси критичного мислення. Визначте основні правила критичного мислення.

№30
1. Коли і чому в медіапросторі виникли об’єкти та суб’єкти суміжних прав?
2. Що таке точність, повнота та достовірність інформації?
3. Чому членів фотоагенції Magnum Photos можна назвати фотографами-гуманістами?
4. Дайте визначення поняття «мультимедійність».

Немає коментарів:

Дописати коментар